سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رها
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 2 توسط گل نرگس
پیام حضرت امام خمینی به مناسبت فتح خرمشهر
 
 
  

 بسم الله الرحمن الرحیم
با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است ، سپاس بی حدبر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت وحمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. اینجانب با یقین به آنکه ماالنصر الا من عندالله (1) از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح ، که دست قدرت حق ازآستین آنان بیرون آمد و کشور بقیه الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفدا - را از چنگ گرگان آدمخوار که آلتهایی در دست ابرقدرتان خصوصا امریکای جهانخوارند بیرون آورد وندای "الله اکبر" را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پرافتخار "لا اله الا الله " را برفراز آن شهر خرم - که با دست پلید خیانتکاران قرن به خون کشیده شده و "خونین شهر"(2) نام گرفت - [بیافراشت ] تشکر می کنم . و آنان فوق تشکر امثال من هستند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کننده عدل الهی در سراسر گیتی - روحی لتراب مقدمه الفدا - می باشند. آنان به آرم مارمیت اذرمیت و لکن الله رمی (3) مفتخرند.
مبارک باد و هزاران بار مبارک باد بر شما عزیزان و نور چشمان اسلام این فتح و نصرعظیم که با توفیق الهی و ضایعات کم و غنایم بی پایان و هزاران اسیر گمراه و مقتولین وآسیب دیدگان بدبخت که با فریب و فشار صدام تکریتی ، این ابرجنایتکار دهر، به تباهی کشیده شده اند، سرافرازانه برای اسلام و میهن عزیز افتخار ابدی به هدیه آوردید. ومبارک باد بر فرماندهان قدرتمند که فرماندهان چنین فداکارانی هستند که ستاره درخشنده پیروزیهای آنان بر تارک تاریخ تا نفخ صور نورافشانی خواهد کرد. و مبارک باد بر ملت عظیم الشان ایران اینچنین فرزندان سلحشور و جان برکفی که نام آنان وکشورشان را جاویدان کردند. و مبارک باد بر اسلام بزرگ این متابعانی که در دو جبهه جنگ با دشمن باطنی و دشمنان ظاهری پیروزمندانه و سرافراز امتحان خویش را دادند وبرای اسلام سرافرازی آفریدند.
و هان ای فرزندان قرآن کریم و نیروهای ارتش و سپاهی و بسیج و ژاندارمری وشهربانی و کمیته ها و عشایر و نیروهای مردمی داوطلب و ملت عزیز، هوشیار باشید که پیروزیها هر چند عظیم و حیرت انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند؛ که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه شیطان به سراغ آدم می آید و برای اولاد آدم تباهی می آورد. و من با آنکه به همه شما اطمینان تعهد به اسلام دارم ، لکن از تذکر، که برای مومنان نفع دارد، باید غفلت نکنم ؛ چنانچه از نصیحت به حکومتهای همجوار و منطقه دریغ ندارم . و آنان می دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم ، دولت و ملت پیروزمند ما ازموضع قدرت سخن می گوید. و من به پیروی از آنان به شما اطمینان می دهم که اگر ازاطاعت بی چون و چرای امریکا و بستگان آن دست بردارید و با ما به حکم اسلام و قرآن کریم رفتار کنید، از ما جز خیر و پشتیبانی نخواهید دید. و شما بدانید آنقدر که ابرقدرتهااز صدام ، این نوکر چشم و گوش بسته ، پشتیبانی کردند از شماها که قدرتهای کوچک وحکومتهای ضعیف هستید پشتیبانی نمی کنند. و شما عاقبت این جنایتکار و هم قطارجنایتکارش شاه مخلوع را به عیان دیده اید. قدرتهای بزرگ بیش از آنچه از شما استفاده نمایند از شما طرفداری نمی کنند. و شماها را برای منافع خویش به هلاکت می کشند. ومن نصیحت برادرانه به شما می کنم که کاری نکنید که قرآن کریم برای برخورد با شماتکلیف نماید و ما به حکم خدا با شما رفتار کنیم . و یقین بدانید که امثال حسنی مبارک مصری (4) و حسین اردنی (5) و دیگر هم جنایتکاران آنان برای شما نفعی ندارند و دین ودنیای شما را تباه می کنند. و اگر با نشستهای خود بخواهید طرح کمپ دیوید(6) یا فهد(7)را، که مرده اند، زنده کنید؛ که ما خطر بزرگ برای کشورهای اسلامی خصوصا حرمین شریفین می دانیم ، اسلام به ما اجازه سکوت نمی دهد. و اینجانب در پیشگاه مقدس خداوند تکلیف الهی خود را ادا نمودم . اکنون دست تضرع و دعا به سوی خالق یکتا بلندکرده و به قوای مسلح اسلام و فداکاران قرآن کریم و میهن عزیز ایران دعا می کنم ، وسلامت و سعادت و پیروزی آنان را خواستار هستم .
سلام و درود بی پایان بر فرماندهان متعهد قوای مسلح و بر رزمندگان فداکار و بر ملت دلیر ایران عزیز و سرشار از شادیها.

والسلام علی عبادالله الصالحین .
روح الله الموسوی الخمینی


1- بخشی از آیه 126، سوره آل عمران : "هیچ نصرت و کمکی نیست مگر از جانب خداوند".
2- خرمشهر، پس از اشغال توسط رژیم بعث عراق به ویرانه ای تبدیل شد و بدین جهت "خونین شهر" نام گرفت و پس ازآزادی بار دیگر نام "خرمشهر" به آن باز گشت .
3- بخشی از آیه 17 سوره انفال : "و آنگاه که تیرافکندی تو نیانداختی بلکه خدا تیر انداخت ".
4- رئیس جمهوری مصر و از موافقان طرح امریکایی سازش ذلت بار با رژیم صهیونیستی .
5- ملک حسین ، پادشاه اردن .
6- قراردادی بود که بین محمد انورسادات "رئیس جمهوری مصر" و مناخیم بگین "نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس "و با حضور و وساطت جیمی کارتر "رئیس جمهوری امریکا" در "کمپ دیوید امریکا" به امضا رسید.
7- طرح هشت ماده ای فهد که براساس آن ، رژیم اشغالگر قدس به طور ضمنی مورد شناسایی قرار می گرفت و امنیت آن تضمین می شد. این طرح به مرحله اجرا در نیامد.
صیحفه امام جلد 16 صفحه 257

   
  

 




قالب وبلاگ